FOLLOW US IN NEW ADDRESS- به آدرس جدید کوچ کردیم

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://simorghe88.blogspot.com/


به دلیل مسدود شدن این وبلاگ در ایران، از این پس فقط در آدرس زیر آپدیت می‌شویم

اطلاعیه کانال یک خطاب به وبلاگ نویسان و حامیان جنبش

به جای استفاده از سرویس بلاگفا از سرویس بلاگ اسپات استفاده کنید.
( برای استفاده از سرویس بلاگ اسپات به سایت www.blogger.com وارد شوید.)

بازدید کننده گرامی:چنانچه در داخل ایران هستید، از بخش دانلود در همین سایت نرم افزار گذر از ف ی ل ت ر را دانلود کنید تا در صورت ف ی ل ت ر شدن، همچنان امکان بازدید از این وبلاگ را داشته باشید.ضمناً نظر دهید و به قسمت بایگانی هم سر بزنید.قابل توجه هواداران جنبش ملی «ما هستیم»: با توجه به گسترش فعالیتهای این جنبش در سازمان دادن تجمعات و اعتصابات داخل کشور و نیز اطلاع رسانی به موقع در این زمینه، شبکه تلویزیونی کانال یک به عنوان نماینده و سخنگوی این جنبش، نیاز به کمکهای مالی و جذب اعضای جدید دارد، لذا هرچه سریعتر از طریق Pay pal ، پست، کارت اعتباری و یا... به یاری این جنبش بشتابید. روشهای مختلف تماس با کانال یک در سمت چپ همین وبلاگ آمده است.http://www.ch1.cc

FOLLOW US IN NEW ADDRESS - به آدرس جدید کوچ کردیم.

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://www.simorghe88.blogspot.com/


۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

جنبش ماهستیم جنبشی پیشرو


این روزها حتما در گفتگوی روزانه این جمله را شنیده اید که : ماهستیم ، یا اگر اهل سیاست باشید حتما در بحث های مختلف با این جمله روبه رو میشوید که : ماهستیم ، هیچ کدام از این ها هم که نباشد لااقل برای یک بار هم که شده این جمله را بر روی دیوارهای شهر خود دیده اید که : ماهستم

سی سال از انقلاب 57 و پیروزی اسلامیون در ان و به قدرت رسیدن روحانیون میگذرد . شاید این مسئله که ارمان های کل انقلابیون که همانا ازادی ، عدالت خواهی و برقراری حکومت مردمی بود به تحقق نیانجامید بر هیچ کس پوشیده نباشد .

اما اگر ارمان های جمهوری اسلامی را نیز مورد بررسی قرار دهیم به پاسخی جز این نمیرسیم . حکومتی که قرار بود ارزش های انسانی را به جامعه برگرداند ، فاصله طبقاتی را از بین ببرد ، سرنوشت ملت را به دست خود ملت بسپارد ، مردم را از درگیری مادی خارج کند . امروز شاهد ان هستیم که نیمی از مردم ایران یا در زیر خط فقر ویا در استانه ان قرار دارند . فروش دختران ایرانی در کشور های دیگر به امری عادی تبدیل شده است ، سرمایه در دست عده محدودی از جامعه قرار گرفته ، ارزش های انسانی نادیده گرفته میشوند ، نزدیک به یک سوم جمعیت به نوعی در گیر با مواد مخدر شده اند ، زندان ها مملو از زندانیانی است که درگیر مفاسد اجتماعی و اخلاقی بوده اند ، گذرنامه ایرانی در پایین ترین جایگاه جهانی قرار گرفته ، ازادی سیاسی در نازل ترین سطح خود به سر میبرد، کشور از لحاظ روابط بین الملل تقریبا در انزوای کامل است .

بحث بر سر جنبش نوپا به نام جنبش ملی ماهستیم بسیار زیاد است . جنبشی که از سوی یکی از کانال های خارج از کشور یعنی کانال یک هدایت میشود .
کانال یک اساسا از روزهای ابتدای راه اندازی یک شبکه سیاسی بوده است . و بیش از هر کانال دیگری با این عنوان بازگو کننده صداو تصویر ملت ایران بوده است .

اما از خرداد سال پیش که برای اولین بار مردم قرار بود که دریک اعتراض ملی به خاطر تغییر نام خلیج فارس در بعضی از سایت ها و دهن کجی شیخ نشین های امارات به خلیج فارس به خیابان ها بیایند ، به یک باره نگاه ها را به سوی خود کشاند .

کانالی که همواره در طول سالها بیشترین فعالیت را داشته و کمتر خود را وارد درگیری های حاشیه ای کانال های سیاسی و احزاب کرده بود . این بار خود مطرح کننده طرحی برای یک اعتراض مسالمت امیز یود .
انتخاب یک شعار واحد با عنوان ماهستیم نقطه اغاز این طرح بود . شعاری که شاید رمز گم شده ملت ایران در همه سالهای انحطاط لااقل از 30 سال پیش تا کنون بوده است .

بد نیست تا در این هنگام که در استانه 10 ماهگی جنبش ملی ماهستیم قرار داریم نگاهی به مفاهیم ، اهداف و دستاورد های این جنبش بیاندازیم .

جنبش :
((گیدنز جنبش را کوشش دسته جمعی برای رسیدن به هدف های خاص می نامد)).

جنبش اساسا یک انقلاب نیست بلکه حرکتی است که در حداکثر خود منجر به دگرگونی کامل در ساختار منظم اجتماعی می شود .
جنبش ها را میتوان بر حسب جنسیت ، قومییت مذهب طبقه و موضوعات همانند دسته بندی کرد . و یا بر حسب اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و یا ترکیب انها تقسیم کرد . و گروه بندی بعدی برحسب اهداف و خواست هاست که اساسا ترکیبی از چندین موضوع است .
اما تجربه نشان داده است که جنبش ها توانایی تبدیل شدن به یک دیگر را دارند .
شاید بتوان ایران را از این لحاظ که یکی از کشور هایی که همواره خواست گاه پیدایش جنبش های گوناگون بوده است کم نظیر دانست .
جنبش هایی که در دوره قاجار به سرعت رشد کردند ، همچون جنبش بابیه ، جنبش تنباکو ، و در نهایت جنبش انقلابی مشروطه را میتوان به عنوان نمونه های از جنبش های معاصر نام برد .
البته گاها این جنبش ها سبب زایش جنبش های دیگری در دل خود نیز شده اند همچون جنبش فعلی زنان که ریشه در انقلاب مشروطه دارد .
در هر حال تاریخ جنبش های ایران نشان داده است که در بیشتر موارد جنبش ها به موفقیت های بزرگی دست یافته اند . جنبش ماهستیم نیز با تکیه بر ملی گرایی خواست هایی مشخص را پیگیری میکند و شاید بتوان در ابتدا این جنبش را در ردیف جنبش های اجتماعی – فرهنگی قرار داد ، که توانایی تبدیل به جنبشی سیاسی را نیز داراست .

شعار ماهستیم :
انتخاب یک شعار برای یک حرکت سیاسی همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است . با نگاهی به تاریخ ایران به ویژه از دوران مشروطیت تا کنون که برای نخستین بار مردم برای به دست اوردن حقوق انسانی خویش و تقسیم حاکمیت دست به مبارزه زدند ملت ایران به دنبال این بوده اند که به نوعی حضور خود را در مقابل قدرت مطلقه حکومت اعلام کنند .

ماهستیم که تجلی گاه حضور مردم در مقابل حکومت است نشان دهنده خواست های ملتی است که تصمیم دارد سرنوشت خود را رقم بزند .
واین بار نه هیچ حکومت و نه هیچ دین و مسلکی و نه هیچ بیگانه ای حق دخالت در سرنوشت ملت ایران را ندارد و این ماهستیم که به نام ملت ایران با هر جنسیت و قومیت و دینی ایستاده ایم تا به خواست نهایی خود که همانا حاکمیت ملت ایران است ، برسیم .

رهبری جنبش :
کانال یک به عنوان یک شبکه سیاسی معتبر که همواره جایگاهی برای همه احزاب سیاسی از جبهه ملی تا کمونیسم و از جمهوری خواهان تا پادشاهی خواهان مسئولیت هماهنگی میان رهبری جنبش و مردم را برعهده گرفته است .
وجود یک شورای رهبری در ایران وچندین شخصیت سیاسی برجسته در خارج از کشور مرکز اصلی رهبری این جنبش است . صداقت رهبران جنبش در بازگویی مطالب و همچنین استفاده مستقیم نظرات مردم در تصمیم گیری های جنبش از کوچکترین تا مهمترین حرکت های جنبش نشان از دخالت رای مستقیم مردم در این جنبش را دارد . تا جایی که در پاره از مواقع رای مردم سبب راه اندازی و یا جلوگیری از انجام یک حرکت شده است . و این مسئله گویای تقسیم وظایف از اساسی ترین کارها تا جزیی ترین میان رهبران و اعضای جنبش است .
با همه مشکلات موجود در سازمانده ای که شاید عمده ترین عامل جلوگیری کننده ان کمبود امکانات مالی بوده است ، رهبری جنبش ماهستیم تاکنون نشان داده است که دارای دیدگاهی اگاه به مسائل اجنماعی ، فرهنگی ، سیاسی و تاریخی مردم ایران است .

حرکت های جنبش :
تا کنون بیشترین اعلامیه های جنبش پیرامون تجمع در مکان های مختلف برای اعتراض و یا قدردانی از مسائلی به خصوص بوده است . اولین طرح در تهران و در مقابل سفارت امارات بود که با گسترش جنبش اکنون اکثر اعلامیه ها برای سراسر ایران اعلام میشود .
اما یکی از نقاط قوت جنبش انتخاب طرح برای اعتراضات است . اعتراض به تغییر نام خلیج فارس ، اعتراض به فروش دختران ایرانی در دبی ، قدردانی از جانباختگان راه وطن ، اعتراض به گرانی ، اعتراض به مافیای اقتصادی از جمله طرح های انی جنبش برای تجمع مردمی بوده است که نشان دهنده یک تیزهوشی در این حرکت هاست .
اوردن مردم به خیابان در مقابل حکومتی که دستگیری و زندان را از لزومات ضمانت ماندگاری خویش میداند ، بسیار مشکل است و احتیاج به یک بررسی موشکافانه ودقیق دارد.

پیروزی های جنبش در این امر که دست کم در سه روز 1 اذر ، 26 دی ماه و چهارشنبه سوری به اثبات رسید نشان دهنده وجود یک گروه کارکرده در این زمینه است .

رفتن مردم به صف های نانوایی و شعار نان میخواهیم از دیگر حرکت های مهم این جنبش بوده است که در شهرهایی همچون کرمانشاه با بستن نانوایی های کل شهر در روز همراه بوده است . حرکتی که شاید در روز های اول حتی برای متعصب ترین طرفداران این جنبش هم کوچک و تلنگری برای تردید در حقیقت این جنبش بود .. اما با مرور زمان این حرکت نمادین در میان مردم به خوبی فضای خود را پیدا کرد و به یکی از مهمترین و اساسی ترین حرکت های جنبش تبدیل شد . به گونه ای که بارها اخبار ان با همه بی مهری های رسانه ها از طرف رادیو ها و خبرگزاری های مختلف اعلام شد.

برافراشتن پرچم سه رنگ شیر و خورشید در نقاط مختلف کشور که در این روزها توسط گروه های جنبش صورت میگیرد نشان دهنده عبور مردم از یک ترس و رسیدن به نقطه ای از شجاعت که لازمه حرکت های بزرگ مردمی است ؛ میباشد .

اهداف جنبش :
مهمترین خواست این جنبش بازگشت به منش ایرانی است . هویتی که از 1400 سال پیش با حمله اعراب تاکنون سعی بر گرفتن ان از ایرانیان شده . و تلاش بر این بوده است که فرهنگی بیگانه را به جای فرهنگ ایرانی غالب کند .
و بدون شک برای رسیدن به این ارمان بزرگ موانعی همچون نظام جمهوری اسلامی ، که در طی سی سال در دست داشتن قدرت همواره تلاش کرده است تا ایرانیان را از هویت ایرانی ایشان دور کند وجود دارد . تلاش برای از بین بردن رسوم ایرانی همچون نوروز و چهارشنبه سوری از نمونه های بارز ان است . بدون شک همه احزاب سیاسی بر این مسئله اشتراک دارند که اساسا همه مشکل با برکناری جمهوری اسلامی به پایان نمیرسد . و رسیدن به دمکراسی نیازمند حرکت های بزرگ مردمی همراه با اموزش است .
پس وجود جمهوری اسلامی با پیشینه تاریخی و اصول پایبند به ان در این سالها نشان داده است که به هیچ وجه سازگاری با هدف جنبش ندارد .

دستاورد های جنبش :

دستاورد های یک جنبش ملی در یک مدت کوتاه 10 ماه احتیاج به بررسی امکانات ان دارد. جنبشی که تنها با اتکا به نیروی مردم – نه هیچ دولتی – است . رسانه این جنبش یعنی کانال یک بعد از مدتی از اغاز کار به دلیل اعمال خرابکارنه جمهوری اسلامی از هاتبرد برداشته شد و ارتباط مردم با جنبشی که به تازگی نور امیدی در دل های انها تابنده بود قطع شد . که البته بعد از چند ماه به صورت چند ساعت برنامه اختصاصی بر روی دو کانال دیگر اجرای برنامه شد و خوشبختانه در این روزها مجددا شبکه مستقل کانال یک راه اندازی شده است .

اما یکی دیگر از نقاط قوت این جنبش حمایت مالی ان توسط ایرانیان خارج از کشور میباشد . مردمی که با همه شرایط سخت اقتصادی ماهیانه مبالغی را به کانال می دهند و به این ترتیب تلوزیون کانال یک تنها شبکه ای است که مخارج خود را مستقیما از مردم دریافت میکند.
پس در مورد دستاورد های جنبش اصلی ترین نکته ای که باید در نظر گرفت امکانات ان جنبش است که با شرایط فعلی بسیار چشم گیر است .

در روزگار ما نبرد با یک دولت بر سر قدرت بدون داشتن امکانات مالی تقریبا غیر ممکن است . به ویژه جمهوری اسلامی که با در اختیار داشتن پول نفت و صرف ان بی هیچ ملاحظه ای برای اهداف خویش سعی در سرکوب مردم دارد . کشتار های دسته جمعی در سالهای پیش از این و دستگیری ها روزانه ، بسته شدن روزنامه ها ، جلوگیری از گردش ازاد اطلاعات تنها نمونه هایی از روش های مقابله جمهوری اسلامی با مخالفان خویش است.

برگزاری چندین تجمع بزرگ ، شعارنویسی ( که به حق در تاریخ مبارزات مردم ایران بی سابقه بوده است ) ، عملیات گروه سیمرغ که همانا نوشتن جمله ماهستیم در روز 22 بهمن بر کانال های جمهوری اسلامی بود ، نصب پرچم های شیر و خورشید در شهرهای ایران تنها بخشی از دستاورد های این جنبش است .

به واقع مهمترین دستاورد های جنبش بازگشت روحیه مبارزاتی و امیدوار بودن به اینده ، و گذر از ترس در برابر استبداد است . که همواره در طول تاریخ پایگذار حرکت های بزرگ مردمی بوده است .

نتیجه گیری :

جنبش ملی ماهستیم نور امیدی تازه در تاریخ مبارزات مردم ایران برای رسیدن به ازادی است . استقبال مردم از این جنبش نشان از تفاوت ان با دیگر حرکت ها میباشد . پیوستن مردم از هر قشری از جامعه که از اصول اولیه موفقیت های یک جنبش است نشان از حرکت در راه درست این جنبش دارد .

دادن اگاهی های سیاسی به مردم و مطرح شدن یک سری اصول و سپس اتحاد مردم بر روی ان اصول مشترک ، گوهی یک حرکت اگاهانه است .

امروز دیگر نشانه های جنبش ماهستیم را در هر کجا میتوان احساس کرد و خوشبختانه این جنبش برخلاف حرکت های مبارزاتی پیش از ان هر روز پویا تر و پر جنب و جوش تر از قبل می شود . مردم با هر تفکر سیاسی حضور خود را در مبارزه احساس میکنند و تلاش میکنند تا بهترین خود را ارائه دهند .
جنبش ملی ماهستیم دیگر از خط توقف و نابودی گذشته است و روز به روز به هدف خویش نزدیک تر می شود .
امروز دیگر نوبت ما مردم است که ایا این راه را انتخاب کنیم و ادامه دهیم و یا همچون سال های پیش بی تفاوت از کنار حرکت های مبارزاتی بگذریم ...

جنبش ماهستیم شخص نیست ... اصولی است که به واسطه این اصول مشترک عده ای به دور هم دیگر جمع شده اند . و این نقطه مثبتی است که سبب می شود تا این جنبش به راه خود ادامه دهد و خواسته یا ناخواسته افرادی که از این اصول بگذرند کنار گذاشته میشوند.

بنابراین این جنبش با همه کاستی ها ، نشان داده است که به دلیل اصیل بودن جنبش دارای یک پویایی ذاتی است و هر روز در حال کاستن کمبود ها و حرکت به سوی هدف اصلی خویش است .

پس پیش به سوی ازادی ایران از چنگال جهل و استبداد و برقراری حاکمیت ملت ایران.


ماهستیم
سربازبختیاری

هیچ نظری موجود نیست:

تحریم انتخابات فرمایشی آری

تحریم انتخابات فرمایشی آری