FOLLOW US IN NEW ADDRESS- به آدرس جدید کوچ کردیم

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://simorghe88.blogspot.com/


به دلیل مسدود شدن این وبلاگ در ایران، از این پس فقط در آدرس زیر آپدیت می‌شویم

اطلاعیه کانال یک خطاب به وبلاگ نویسان و حامیان جنبش

به جای استفاده از سرویس بلاگفا از سرویس بلاگ اسپات استفاده کنید.
( برای استفاده از سرویس بلاگ اسپات به سایت www.blogger.com وارد شوید.)

بازدید کننده گرامی:چنانچه در داخل ایران هستید، از بخش دانلود در همین سایت نرم افزار گذر از ف ی ل ت ر را دانلود کنید تا در صورت ف ی ل ت ر شدن، همچنان امکان بازدید از این وبلاگ را داشته باشید.ضمناً نظر دهید و به قسمت بایگانی هم سر بزنید.قابل توجه هواداران جنبش ملی «ما هستیم»: با توجه به گسترش فعالیتهای این جنبش در سازمان دادن تجمعات و اعتصابات داخل کشور و نیز اطلاع رسانی به موقع در این زمینه، شبکه تلویزیونی کانال یک به عنوان نماینده و سخنگوی این جنبش، نیاز به کمکهای مالی و جذب اعضای جدید دارد، لذا هرچه سریعتر از طریق Pay pal ، پست، کارت اعتباری و یا... به یاری این جنبش بشتابید. روشهای مختلف تماس با کانال یک در سمت چپ همین وبلاگ آمده است.http://www.ch1.cc

FOLLOW US IN NEW ADDRESS - به آدرس جدید کوچ کردیم.

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://www.simorghe88.blogspot.com/


۱۳۸۸ فروردین ۲۴, دوشنبه

اخبار اعتراضات و اعتصابات

اعتصاب غذای زندانیان اهل حق در زندان یزد
7 اردیبهشت
به گزارش دریافتی، سه تن از زندانیان اهل حق که به زندان یزد تبعید شده اند در وضعیت نامناسبی قرار دارند. آنها در اعتراض به نقض حقوق اولیه خود از طرف مسئولین زندان از روز سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ دست به اعتصاب غذا زده اند.
به گفته نزدیکان این افراد مسئولین زندان یزد از عبادت عبادالله قاسم زاده در شب هنگام ممانعت نموده اند و هنگامی که با اصرار وی به منظور انجام عبادت شبانه مواجه شدند او را کتک زده و به سلول انفرادی منتقل کرده اند. به دنبال انتقال قاسم زاده به سلول انفرادی ماموران متوجه عبادت وی در داخل سلول انفرادی شده و با ورود به داخل سلول و پاشیدن اسپری فلفل به صورت وی او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
بدنبال این واقعه سهند علی محمدی٬ بخشعلی محمدی در اعتراض به ممانعت از عبادت و نقض حقوق اولیه شان توسط مسئولین زندان دست به اعتصاب غذا زده اند و از وضعیت عبادالله قاسم زاده که در بند انفرادی زندان یزد به سر می برد خبری در دست نیست.
این سه تن به همراه یونس آقایان و مهدی قاسم زاده از پیروان اهل حق و از اهالی روستای "اوچ تپه" میاندوآب هستند که در پی درگیریهای مسلحانه مهرماه ۱۳۸۳ بین نیروی انتظامی و جمعی از پیروان اهل حق در میاندوآب دستگیر شده و بعد از محاکمه به اعدام محکوم شدند. نامبردگان پس از اعتراض به حکم صادره در دادگاه تجدید نظر حکم اعدام سهند علي محمدي ، بخشعلي محمدي و عباداله قاسم زاده به ۱۳ سال حبس و تبعید به زندان یزد کاهش یافت اما حکم اعدام مهدی قاسم زاده و یونس آقایان در دادگاه تجدید نظر تایید شد که مهدی قاسم زاده در ۹ اسفند ۸۷ اعدام شد و یونس آقایان که در زندان ارومیه بسر میبرد در انتظار اجرای حکم اعدام می باشد.
---------------------------------
6 اردیبهشت
تجمع بازنشستگان هواپيمايی هما در مقابل ساختمان ايران‌اير
ایلنا: جمع حاضر معترضين به عدم اعمال نظام هماهنگ پرداخت و معوقه‌هاي هما هستند كه تا كنون پاسخ روشني را از سوي مديرعامل نشنيده‌اند.
بازنشستگان شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) در اعتراض به عدم پرداخت معوقه‌ها و اجرا نشدن نظام هماهنگ پرداخت در مقابل ساختمان رياست ايران‌اير تجمع كردند. يكي از تجمع‌كنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن تائيد اين مطلب گفت: قرار بود تجمع اعتراض‌آميز بازنشستگان هواپيمايي هما ديروز برگزار شود كه اين موضوع به امروز معوق شد. وي ادامه داد: جمع حاضر به عدم اعمال نظام هماهنگ پرداخت و پرداخت نشدن معوقه‌هاي هما معترض هستند كه تاكنون پاسخ روشني از سوي مديرعامل شنيده نشده است. وي درباره موضع حسامي، مديرعامل هما نيز اظهار داشت: مديرعامل هما با بيان اين كه "هنوز مجوز رسمي براي پرداخت معوقه‌ها و اعمال نظام هماهنگ پرداخت به اين شركت كتباً ارسال نشده است" پاسخ دقيقي براي پرداخت اين معوقه‌ها اعلام نكرد. گفتني است اين تجمع از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده و تا كنون ادامه دارد به گونه‌اي كه معترضين با تجمع در مقابل ساختمان ايران‌اير اجازه ورود و خروج به كسي نداده‌اند.
-----------------------------
تجمع معلمان حق التدریس مقابل مجلس
یکشنبه 6 اردیبهشت
ایلنا: تجمع کنندگان حدود 30 نفر بودند که با سابقه کار میانگین 8 تا 10 سال و برخورداری از مدارک تحصیلی فوق‌دیپلم و لیسانس هنوز به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند.
معی از معلمان حق‌التدریسی صبح امروز در اعتراض به عدم استخدام از سوی وزارت آموزش و پرورش در مقابل مجلس تجمع کردند. این معلمان از شهرهای لرستان و کرمانشاه آمده بودند. به گزارش خبرنگار ایلنا تجمع کنندگان حدود30 نفر بودند که با سابقه کار میانگین 8 تا 10 سال و برخورداری از مدارک تحصیلی فوق‌دیپلم و لیسانس هنوز به استخدام آموزش و پرورش در نیامده‌اند. آنها که خواستار دیدار با اعضای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس بودند، نسبت به عدم پرداخت حق بیمه و دیگر مزایای شغلی معترض بودند. یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار ایلنا گفت: با حقوق ماهانه 100 هزار تومان تدریس می‌کنیم و در ایام تعطیل وتابستان‌ها هم هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنیم. آنها پلاکاردهایی با این مضمون در دست داشتند "ما حق التدریس ها را دریابید"، "ما معلمان حق‌التدریسی خواهان رفع مشکل استخدام و افزایش حقوقمان هستیم". اگرچه این نخستین تجمع معلمان حق‌التدریسی در سال 88 است؛ اما آنها در سال گذشته از استان‌های مختلف کشور برای تجمع در مقابل مجلس آمده بودند. نمایندگان مجلس نیز به منظور پیگیری مطالبات آنها طرحی یک فوریتی به منظور بررسی وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران سواد آموزی ارایه دادند که درحال حاضر در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اجتماعی مجلس در حال بررسی است.
------------------------------------------------
دومین روز اعتصاب دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان ( اول اردیبهشت)
خبرنامه امیرکبیر: دانشجویان دانشگاه بو علی سینا همدان به منظور دستیابی به مطالبات صنفی خود برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب غذا زدند، این در حالیست که دا نشجویان در اولین روز اعتصاب پاسخی از سوی مسئولان دریافت نکردند.
در روز دوشنبه ٣١/١/٨٨ صدها دانشجو با چیدن سینی های غذا و همچنین امضای طومار ٢٥٠٠ امضایی به اعتراضات خود نسبت به مشکلات صنفی ادامه دادند. دانشجویان با دادن شعارهای “دانشجو می میرد ، ذلت نمی پذیرد” و “ریاست دانشگاه ، پاسخگو ، پاسخگو” خواستار حضور رییس دانشگاه و پاسخگویی وی شدند. پس از گذشت حدود نیم ساعت، رییس دانشگاه درحالی که می خواست از یکی از طرحهای عمرانی بازدید کند (به گفته خود ایشان، به همراه مسئولین حراست !) با فشار دانشجویان در جمع آنها حضور یافت.
پس از طرح خواسته های متعدد، دانشجویان نسبت به پاسخ های رئیس قانع نشدند و خواستار برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولین دانشگاه شدند. این جلسه روز سه شنبه مورخ ١/٢/٨٨ برگزار می شود.
اعتصاب کنندگان اعلام کردند در صورت عملی نشدن خواسته هایشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
------------------------------------------------
بیانیه کانون صنفی معلمان ایران / اعتراض ملی معلمان
به نام خداوند جان وخرد
گمان مبر که به پایان رسید کار مغان هزار باده ناخورده در رگ تاک است.
بیانیه ی یکم اردیبهشت 1388
فرهنگیان عزیز،ملت شریف ایران!
بی تردید بیانات قاطع و صریح ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را که در 29بهمن ماه 87 ودر گفت وگوی زنده با شبکه ی سراسری سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید،از خاطر نبرده اید.
رئیس جمهور ضمن تاکید بر اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری از ابتدای سال 88 براین نکته نیز تاکید کردند،که با اجرای این قانون تحول قابل ملاحظه ای در حقوق کارمندان دولت ایجاد خواهد شد.
پس از سخنان رئیس جمهور ،کانون صنفی معلمان ایران به منظور نشان دادن حسن نیت فرهنگیان ،بخش اعتراض بیانیه ی بهمن ماه 87 را به حالت تعلیق در آورده واعلام کرد،چنانچه تا پایان فروردین در احکام همکاران فرهنگی آن تحول که طی سالها ی گذشته وعده داده بودند،مشاهده نشود؛اعتراضات گسترده ای را سازماندهی خواهد کرد.
اما با تبلیغات گسترده و جنگ روانی رسانه ها ،متاسفانه احکام در روز مقرر صادر نشد،واجرای قانون مذکور بازهم به تاخیر افتاد چنانچه براساس شنیده ها زمان اجرای آن به ماههای آینده وشاید پس از انتخابات ریاست جمهور موکول شود.
از آنجا که کانون صنفی معلمان ایران تاخیر بیش از این دراجرای قانون مذکور را غیر قانونی، غیرقابل توجیه وخطرناک می داند،به این وسیله اعلام میدارد،که براساس تعهد ملی ،برنامه های اعتراضی اسفند،ماه 87 را که به حالت تعلیق در آورده بود،از ششم اردیبهشت ماه 88 به شرح زیر دوباره به اجرا خواهد گذاشت.
1- روز یکشنبه ششم اردیبهشت 1388معلمان محترم ضمن حضور در مدرسه وکلاس درس از تدریس خودداری نموده ، دانش آموزان را نسبت به دلایل انجام این حرکت آگاه خواهند کرد.
2- روز دوشنبه هفتم اردیبهشت 1388 معلمان محترم ضمن حضور در مدرسه ازرفتن به کلاس خوداری کرده، ودر حفظ نظم کلاس ومدرسه با مدیران ومعاونان محترم مدارس همکاری خواهند کرد.
3- روز سه شنبه هشتم اردیبهشت ماه 1388 به عنوان روز اعتراض ملی معلمان نامگذاری شده ،وتمامی معلمان ازحضوردرمدرسه خود داری خواهند نمود.
بدیهی است،چنانچه حداکثر تا پایان روز دهم اردیبهشت 1388 احکام جدید،مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری بطورکامل و از 1/1 1386 صادر نشود،حق برگزاری اعتراضات گسترده تر را خصوصا در هفته ی معلم برای همکاران فرهنگی محفوظ میدانیم
درپایان ازهمه ی همکاران فرهنگی ونهادهای مدنی که از این پس همچون گذشته به شیوه های گوناگون از خواسته های برحق فرهنگیان پشتیبانی می کنند ،سپاسگزاری می نماییم.
درضمن از همکاران محترم می خواهیم با توجه به محدودیت مالی کانون با تکثیر بیانیه وتوزیع به موقع آن مارا در اطلاع رسانی یاری فرمایند.
به امید پیروزی وموفقیت روز افزون
کانون صنفی معلمان ایران
یکم اردیبهشت1388
--------------------------------------------------------
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
اعتراضات گسترده دانشجویان دانشگاه تربیت معلم نسبت به ضرب وشتم واهانت به یک دانشجو
بنابه گزارشات رسیده از دانشگاه تربیت معلم واحد حصارک کرج ،صبح روز دوشنبه 31 فروردین ماه بیش از 1000 نفر از دانشجویان در مقابل سلف سرویس دانشگاه در اعتراض به ضرب وشتم و اهانت به یک دانشجو توسط نیروی انتظامی دست به اعتراض زدند.شب گذشته حوالی ساعت 20:00 شب یک ماشین نیروی انتظامی وارد محوطه دانشگاه گردید و وحشیانه به یکی از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم حمله ور شد آنهااین دانشجو را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند وبه چشمان او گاز اشک آور پاشیدند و به زور او را سوار ماشین نموده وقصد بازداشت این دانشجو را داشتند .سایر دانشجویان نسبت به این عمل نیوری انتظامی و حراست داشنگاه اعتراض نموده و برای آزادی این دانشجو به سمت حراست حرکت نمودند .و خواستار آزادی این دانشجو شدند. دانشجوئی که مورد ضرب و شتم و اهانت نیروهای سرکوبگر قرار گرفت آقای عباس مفاخری نام دارد.دانشجویان نسبت به ضرب وشتم و اهانت به این دانشجو صبح امروز 31 فروردین ماه اقدام به برگزاری یک تجمع اعتراضی گسترده در مقابل سلف سرویس دانشگاه نمودند. این اعتراضات از ساعت 11:30 آغاز گردید و تا ساعت 13:00 ادامه داشت که با حضور وحشت زده رئیس دانشگاه و معاونین وی، و دادن قول مساعد به دانشجویان که به خواسته های آنها رسیدگی خواهد شد به صورت مشروط پایان یافت.دانشجویان معترض این دانشگاه تا روز شنبه 5 اردیبهشت ماه به وزیر علوم ورئیس نیروی انتظامی کرج و سایر افرادی مهلت دادند که آنها باید در جمع دانشجویان حاضر شوند و از آنها عذرخواهی رسمی نمایند در غیر این صورت روز شنبه 5 اردیبهشت ماه با اعتراضات گسترده دانشجویان مواجه خواهند شد.دانشجویان همچنین خواهان آزادی فوری و بدون قید وشرط دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و برادرش فرزاد مددزاده شدند.دانشجویان ،دانشگاه تربیت معلم کرج همچنین از سایر دانشگاه های کشور خواهان حمایت و محکوم کردن این عمل غیر انسانی شدند و اهانت به دانشجویان در هر دانشگاه را اهانت به سایر دانشجویان در دانشگاه های کشور دانستندفعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه به محیط امن دانشگاه و مورد ضرب وشتم و اهانت قرار دادن دانشجویان تربیت معلم واحد حصارک کرج را محکوم می کند و از اتحادیه های دانشجوئی جهان خواستار حمایت از دانشجویان در ایران است.
31 فروردین 1388 برابر با 20 آپریل 2009
-------------------------------------------------------------
31 فروردین
اعتصاب غذای زندانی سیاسی در مهاباد
فعالان حقوق بشر در ایران
یک زندانی سیاسی کرد به نام یوسف رحمانی پور در زندان مرکزی شهر مهاباد دست به اعتصاب غذا زده است.
نامبرده در اعتراض به حکم صادره و آنچه که ایشان" عدم رسیدگی به پرونده خود و"ناعادلانه بودن حکم" ذکر کرده؛ از سه روز پیش دست به اعتصاب غذا زده ا است.
یوسف رحمانی پور اهل بوکان در دو پرونده جداگانه به اتهام همکاری با یکی از احزاب کردی به 3 سال و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به دو سال حبس محکوم گردیده است.
---------------------------------------------------
31 فروردین
ابراز همبستگی دانشجویان اروپا با دانشجویان ایران
رادیو آلمان: "اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" که ۱۱ میلیون دانشجو را در اروپا نمایندگی می‌کند، با اطلاعیه‌ای اعضای خود را از وضعیت دانشجویان منتقد ایرانی آگاه کرد. این اتحادیه از دولت ایران خواسته، به پیگرد دانشجویان ایرانی پایان دهد.
"اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" (ESU) در اطلاعیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرده است، از وضعیت دانشجویان ایرانی‌ای که علیه سرکوب و نقض حقوق بشر مبارزه می‌کنند، ابراز نگرانی کرده است. این اتحادیه به گزارشهای سازمان عفو بین‌الملل و دیگر سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر استناد کرده، و سلسله دستگیری‌های دانشجویان را جزو اقدامات سرکوبگرانه‌ای می‌داند که دولت ایران علیه دیگر فعالان مدنی نیز به کار می‌گیرد، چون اقلیت‌های قومی و مذهبی، فعالان کارگری و فعالان حقوق زن.
ینس یونگ‌بلوت Jens Jungblut، نماینده‌ی "اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" در آلمان، در مصاحبه با دویچه وله گفت: «اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا حدود ۹ ماه پیش حین سمیناری در باره‌ی حقوق بشر، از وضعیت دانشجویان ایرانی مطلع شد. این سازمان سپس تلاش کرد که دانشجویان ایرانی را در اکتبر سال ۲۰۰۸ به فرانسه و در فوریه ۲۰۰۹ به پراگ دعوت کند، تا آگاهی بیشتری در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی بیابد. اما در هر دو مورد به دانشجویان ویزا داده نشد.» یونگ‌بلوت افزود، "اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا" همچنین گاه بوسیله‌ی دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در کمپین‌های دفاع از حقوق دانشجویان در کشورهای گوناگون شرکت می‌کنند، از وضعیت دشوار دانشجویان ایرانی آگاهی یافته است.
اتحادیه‌ی دانشجویان اروپا
-----------------------------------------------------
31 فروردین
اعتصاب غذای صدها دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا همدان
خبرنامه امیرکبیر: صدها تن از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان در اعتراض به وضعیت نا مناسب غذا،اعتصاب غذا کردند.
دانشجویان این دانشگاه روز یکشنبه در طی یک تحصن خودجوش دانشجویی خواستار مطالبات خود که همانا بهبود وضعیت غذای دانشگاه، مشخص شدن وضعیت خوابگاه ها، بن های کتاب و… بود، شدند.
دانشجویان با نصب طومار بر روی درب سلف مرکزی برای گرفتن مطالبات خود که در این طومار ذکر شده بود اقدام به جمع آوری امضا کردند.
گفتنی است چندیست که دانشگاه از توافقات خود با دانشجویان که در تحصن پیشین توافق شده بود عدول کرده است. این در حالیست که غیر از مسئولان حراست دانشگاه هیچ یک از مسئولان در جمع دانشجویان حاضر نشد.
تجمع کارکنان اخراجی سازمان فنی و حرفه‌ای با در دست داشتن آب و نان خشك(29 فروردین)

ایلنا: حدود ۲۰ نفر از کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در اعتراض به اخراج خود در مقابل سازمان مرکزی آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دست به تجمع زدند.این افراد با بیان اینکه حدود ۲۳۰ نفر از کارکنان فنی و حرفه‌ای استان تهران اخراج شده‌اند، مي‌گويند: این رقم در سراسر کشور به بیش از سه هزار نفر می‌رسد.
چهارشنبه هفته گذشته هم این افراد باتجمع در مقابل سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خواستار پاسخگویی رئیس این سازمان شدند. آنان با بیان اینکه نامه‌ای را در روز چهارشنبه هفته گذشته نگاشته و خواستار پاسخگویی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شده‌اند، تصریح کردند: بیشتر کارکنان اخراجی افرادی هستند که طی دولت نهم در سازمان فنی و حرفه‌ای شاغل شده‌اند.
بنا بر این گزارش، در این تجمع که نان خشک و آب در دستان کارکنان فنی و حرفه‌ای ديده مي‌شد، این افراد عنوان کردند: منظورمان از این حرکت این است که یک ماه دیگر تکلیف و سرنوشت ما آب و نان خشک خواهد شد.
یکی از تجمع‌کنندگان تصریح کرد: اگر رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای جواب ما را ندهد، در مقابل وزارت کار و امور اجتماعی و مجلس تجمع خواهیم کرد.گفته مي‌شود كه هم اكنون گروهي از اين كاركنان در مقابل نهاد رياست جمهوري تجمع كرده‌اند.
-------------------------------------------------
دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز، در اعتراض به حادثه‏ای که روز گذشته رخ داد، با تعطیل کردن کلاس‌ها، اقدام به تحصن کردند. به گزارش «تابناک» از تبریز، دیروز بر اثر بی‌احتیاطی و تصادف یک دستگاه مینی‌بوس حامل دانشجویان دختر دانشگاه آزاد تبریز، چند تن از دانشجویان دختر، کشته و زخمی شدند و این حادثه، سبب تحصن اعتراضی دانشجویان این دانشگاه شد. بنا بر این گزارش، با توجه به این که مینی‌بوس‌ها با مسئولیت دانشگاه واگذار شده، هیچ کدام از مسئولان در این زمینه، واکنشی از خود نشان نداده و همین امر سبب شد صبح امروز، اعتراض‌هایی در دانشگاه آزاد تبریز پدید آید و باعث تعطیلی همه کلاس‌های درس در روز جاری شود. گفتنی است، به دلیل فاصله طولانی دانشگاه آزاد تبریز با این شهر، این واحد دانشگاهی، اقدام به تخصیص مینی‌بوس‌هایی برای رفت‌وآمد دانشجویان کرده‌اند، ولی به دلیل این‌که این سرویس‌ها فرسوده بوده و کنترل دقیقی بر نحوه فعالیت آنها نمي‌شود، تاکنون چندین بار دانشجویان با حوادثی مشابه روبه‌رو شده‌اند. همچنین شنیده‌ها از ورود مأموران انتظامی برای جلوگیری از ادامه اعتراضات و دامنه‌دار شدن این تحصن حکایت دارد.
-----------------------------------------------------
تجمع اعتراض آميز كارگران صنايع مخابراتی راه دور
گزارش دریافتی: تجمع اعتراض آميز كارگران صنايع مخابراتي راه دور ايران-شيراز
در تاريخ 22/1 /88كارگران صنايع مخابراتي راه دور ايران در اعترض به عدم پرداخت شش ماه حقوق معوقه خودو همچنين عيدي ودر اعتراض به نحوه خصوصي سازي دست به تجمع درجلوي كارخانه و بستن خيابان و دادن شعار نمودند كه با دخالت نيروي انتظامي و ارعاب وتهديد انها مجبور به باز كردن راه و رفتن به داخل كارخانه شدند.كه گزارش اين تجمع در روز نامه خبر جنوب امروز 23/1/88چاپ گرديده است.
--------------------------------------------------------------------
درگیری دانشجویان دانشگاه بابل با مزدوران رژیم
سایت آزادنا: صبح امروز دوشنبه 24 فروردین دانشجویان متحصن که دیشب را در خوابگاه دانشگاه به سر می بردند به هنگام ورود به دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی و حراست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. نیروهای حراست به دانشجویان اعلام کردند که طبق دستور رییس دانشگاه دانشجویانی که اعتصاب غذا کرده اند ممنوع الورود شده اند و حق ورود به دانشگاه را ندارند. دانشجویان از مامورین حراست که بسیاری از آنان افراد جدیدی بودند و حتی لباس حراست را نیز به تن نداشتند تقاضا کردند که حکم ممنوع الورود شدنشان را به آنها نشان دهند که آنان از این کار سرباز زدند و با دادن دشنام و ضرب و شتم دانشجویانی که اعتصاب غذا کرده بودند اقدام به بیرون کردن دانشجویان از دانشگاه نمودند که با واکنش دانشجویان متحصن رو به رو شدند و به علت کثرت تعداد دانشجویان و مقاومت آنها نیروهای لباس شخصی و حراست عقب نشینی کردند و موفق به خارج کردن دانشجویان از دانشگاه نشدند. دیشب نیز افراد ناشناسی با خانواده دانشجویان متحصن تماس گرفتند و اعلام کردند که فرمانداری و سپاه بابل قصد برخورد و بازداشت دانشجویان را دارند و از خانواده دانشجویانی که اعتصاب غذا کردند خواستند که فرزندان خود را از جمع متحصنین خارج کنند.
----------------------------------------------------------
درگیری دانشجویان دانشگاه آزاد شهرری با مزدوران رژیم
جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد شهرری روز شنبه در اعتراض به ممانعت از ورود تعدادی از دانشجویان به دانشگاه توسط مزدوران حراست، در مقابل درب این دانشگاه تجمع كردند و با ماموران سركوبگر رژیم درگیر شدند. براساس این گزارش، مزدوران حراست دانشگاه از ورود بیش از 50 تن از دانشجویان به دانشگاه به بهانه بدحجابی و ظاهر نامناسب ممانعت كردند كه این موضوع خشم سایر دانشجویان را برانگیخت. آنان در اعتراض به این اقدام سركوبگرانه مقابل درب ورودی دانشگاه تجمع کردند که به درگیری با مزدوران رژیم منجر شد.
-------------------------------------------------------------
تجمع گروهی از كارگران مقابل مجلس رژیم
خبرگزاری فارس: تعداي از كارگران كارخانه صدراي بوشهر به دليل عدم توجه مديران اين كارخانه به دستور برخي از مسئولان و نمايندگان مجلس مبني بر بازگشت مجدد آنان به كار صبح امروز مقابل مجلس تجمع كردند.
يكي از نمايندگان كارگران تجمع كننده گفت: برخي از مسئولان چندين بار دستوراتي مبني بر بازگشت كارگران كارخانه صدراي بوشهر را صادر كرده است اما با بي توجهي مسئولان اين كارخانه هنوز دستور بازگشت به كار كارگران صادر نشده است.
وي با بيان اينكه اين گروه از كارگران به بهانه اصلاح ساختار از كارخانه صدراي بوشهر اخراج شده اند تصريح كرد: پور فاطمي نماينده بوشهر دستور پيگيري اين موضوع را داده است.

۱ نظر:

Unknown گفت...

 . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.

تحریم انتخابات فرمایشی آری

تحریم انتخابات فرمایشی آری