FOLLOW US IN NEW ADDRESS- به آدرس جدید کوچ کردیم

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://simorghe88.blogspot.com/


به دلیل مسدود شدن این وبلاگ در ایران، از این پس فقط در آدرس زیر آپدیت می‌شویم

اطلاعیه کانال یک خطاب به وبلاگ نویسان و حامیان جنبش

به جای استفاده از سرویس بلاگفا از سرویس بلاگ اسپات استفاده کنید.
( برای استفاده از سرویس بلاگ اسپات به سایت www.blogger.com وارد شوید.)

بازدید کننده گرامی:چنانچه در داخل ایران هستید، از بخش دانلود در همین سایت نرم افزار گذر از ف ی ل ت ر را دانلود کنید تا در صورت ف ی ل ت ر شدن، همچنان امکان بازدید از این وبلاگ را داشته باشید.ضمناً نظر دهید و به قسمت بایگانی هم سر بزنید.قابل توجه هواداران جنبش ملی «ما هستیم»: با توجه به گسترش فعالیتهای این جنبش در سازمان دادن تجمعات و اعتصابات داخل کشور و نیز اطلاع رسانی به موقع در این زمینه، شبکه تلویزیونی کانال یک به عنوان نماینده و سخنگوی این جنبش، نیاز به کمکهای مالی و جذب اعضای جدید دارد، لذا هرچه سریعتر از طریق Pay pal ، پست، کارت اعتباری و یا... به یاری این جنبش بشتابید. روشهای مختلف تماس با کانال یک در سمت چپ همین وبلاگ آمده است.http://www.ch1.cc

FOLLOW US IN NEW ADDRESS - به آدرس جدید کوچ کردیم.

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://www.simorghe88.blogspot.com/


۱۳۸۸ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

خط قرمز افشاءگریها کجاست!

آزادی پرس
در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خاتمی و شروع زمزمه های درگوشی و پشت پرده برای ریاست جمهوری احمدی نژاد وتنش بین اصولگرایان و کارگزاران و اصلاح طلبان و همینطور اختلاف بین خود طیف اصولگرایان،اولین گزارشات و افشاءگریها در مورد باندهای مختلف که به کارهای غیر قانونی مشغول بودند انتشار یافت که چندان جدی گرفته نشد! اما پس از به قدرت رسیدن احمدی نژاد و باند حامی او،اختلافات بین حامیان احمدی نژاد و دیگر باندهای حاضر در حکومت و قدرت به خصوص باند هاشمی رفسنجانی شدت گرفت و به مرور زمان افشاءگریها و گزارشات تخلفها و کارهای غیر قانونی باندهای مختلف رو به فزونی گذاشت.در پی انتشار هر گزارشی از سوی حامیان احمدی نژاد متقابلا چند روز بعد گزارشی از سوی حامیان رفسنجانی انتشار می یافت!

یکی از پر سر و صداترین افشاءگریها مربوط به سخنان عباس پالیزدار در دانشگاه بوعلی همدان است، که پا را فراتر از گزارشات قبلی می گذارد و از اشخاص خاصی نام می برد، (اگر چه بیشتر اشخاص نام برده از یک طیف خاص سیاسی بودند.) پالیزدار در این افشاءگری از اشخاصی چون امامی کاشانی، مکارم شیرازی و همینطور امام جمعه خراسان و... به طور مستقیم و با ذکر تخلفاتی که انجام داده اند نام می برد.بعدها ظاهرا عباس پالیزدار دستگیر می شود و سرنوشتش در هاله ای از ابهام فرو می رود و تا کنون گزارش معتبری مبنی بر اینکه او آزاد شده یا نه؟ و یا حتی اصلا دستگیر شده بود یا نه؟ ارایه نشده است! این سخنرانی که یکی از مهمترین افشاءگریها به حساب می اید،سعی شد تا با جنجال سازی و هیاهوی بسیار نادیده گرفته شود و در واقع به فراموشی سپرده شود، به هیچ روزنامه و یا خبرگزاری اجازه داده نشد که به طور گسترده پیگیر این موضوع باشد!

اما بدلیل آنکه باندهای سیاسی حاضر در قدرت دچار تنش و اختلافات بسیار زیادی شده بودند،گزارشها و افشاءگریها یکی پس از دیگری انتشار می یافت! از این افشاءگریها می توان به گزارش تحقیق و تفحص مجلس نام برد که پس از انتشار این گزارش نیز به سرنوشت باقی افشاءگریها دچار شد و یا گزارش تخلفات قوه قضاییه از جمله وارد کردن غیر قانونی خودروهای خارجی به کشور و...! اما همه این افشاءگریها در واقع خطوط قرمز مشخصی را رعایت می کنند و از آنها عبور نمی کنند، زیرا به خوبی مشخص است که اگر چه کسانی که این افشاءگریها را انجام می دهند با هم به شدت اختلاف پیدا کرده اند اما منافع مشترکی دارند که وجود همین منافع مشترک است که موجب می شود این افشاءگریها از یک حد مشخص خارج نشود و یا پس از انتشار پیگیری نشود و در واقع صرفا برای یک هشدار به طرف مقابل باشد که بداند دست رقیب نیز چندان خالی نیست!

یکی دیگر از این دسته گزارشات مربوط به گزارش دیوان محاسبات است! که بر طبق این گزارش پرونده تخلفات مدیران دولتی به رقمی در حدود 4500 پرونده می رسد که شامل تخلفات 1300 مدیر ارشد دولتی می شود! از جمله تخلفاتی که در این گزارش آمده می توان به مفقود شدن مبلغ کلان 350 میلیارد تومانی شهرداری تهران در زمان مدیریت احمدی نژاد اشاره کرد که بر طبق همین گزارش بخشی از مبلغ صرف خرید شیرینی و شکلات و...به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری شده است! از دیگر تخلفات ذکر شده در این گزارش، تخلف موسسه ای به نام سازمان بهزیست بنیاد است که این سازمان تحت عنوان یک موسسه خیریه تاسیس شده است. در این گزارش آمده است این بنیاد که مدیران آنرا افرادی تشکیل می دهند که پیش از آن ستاد انتخاباتی احمدی نژاد را می چرخاندند از جمله: رستم سید اقا خان و محمد رضا شیروان و...پس از آنکه از قانون معافیت مالیاتی استفاده کرده ،پس از وارد کردن کالا و پوشاک از گمرگ آنها را در بازار آزاد به فروش رسانده،پرونده این بنیاد در بخش رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و پوشاک مفتوح است!

گزارشاتی که در طی این مدت در مورد باندهای بزرگ مافیای اقتصادی،تخلفات اداری و... انتشار یافته بسیار زیاد است در بعضی از این گزارشات نام و مشخصات افراد به طور کامل ذکر شده و در برخی نام افراد به صورت اختصاری بیان شده است. برای مثال در مورد گزارشی که در مورد تخلفات منوچهر متکی انتشار یافته همه نام ها و مشخصات و جود دارد، ایشان پس از رسیدن به وزارت، همسر خود را که ناظم مدرسه بوده به عنوان مشاور به وزارتخانه می آورد و همسر ایشان نیز،مدیر،معلم و ناظم دیگر مدرسه را با خود همراه می کند! در این گزارش از تمام دوستان متکی که در دانشگاه با او هم دوره بوده اند و بعدها به مشاغل مختلف از جمله سفیر و مشاور منصوب شده اند با مشخصات کامل یاد می شود همینطور از باجناق های ایشان که ظاهرا یکی از آنها با داشتن مدرک سیکل به عنوان سفیر ایران در یکی از سفارتخانه ها مشغول به کار می شود نیز با ذکر کامل مشخصات نام برده می شود!

و در بعضی از گزارشات همانطور که گفته شد نام افراد با حروف کوچک الفبا ذکر می شود مانند گزارشی که مربوط میشود به تخلف سه برادر که در گزارش به نام خانواده س نام برده می شوند! این خانواده مبلغی بالغ بر 400میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی دریافت کرده اند و بر طبق همین گزارش این سرمایه هنگفت را در بازار آهن آلات و ملک سرمایه گذاری کرده اند! همانطور که پیشتر ذکر شد این افشاءگریها کاملا برنامه ریزی همراه است، اصولا در این افشاءگریها به اقا زاده ها بیشتر اشاره می شود و سطح افشاءگریها از این حد بالاتر نمی رود! آنهایی که از پشتوانه کمتری برخوردارند زودتر رسوا می شوند و نام و مشخصات و نوع تخلفشان به طور کامل ذکر می شود و آنهایی که به نسبت از پشتوانه قوی تری برخوردارند نامشان به اختصار بیان می شود و همه تخلفاتشان گزارش نمی شود!

بدون شک با وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی کشور در طی ماههای اینده و به ویژه سال جدید و نزدیک تر شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری بر حجم این گزارشات افزوده خواهد شد! وباید دید کدام طرف زودتر از کوره در خواهد رفت و از خطوط قرمز عبور خواهد کرد، زیرا با توجه به وضعیت اسفناک و نامطلوب اقتصادی و افزایش حجم اعتراضات مردمی، باندهای مذکور برای حفظ ساختار و تشکیلات خود و حیات بیشتر احتیاج به قربانی خواهند داشت!

هیچ نظری موجود نیست:

تحریم انتخابات فرمایشی آری

تحریم انتخابات فرمایشی آری