FOLLOW US IN NEW ADDRESS- به آدرس جدید کوچ کردیم

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://simorghe88.blogspot.com/


به دلیل مسدود شدن این وبلاگ در ایران، از این پس فقط در آدرس زیر آپدیت می‌شویم

اطلاعیه کانال یک خطاب به وبلاگ نویسان و حامیان جنبش

به جای استفاده از سرویس بلاگفا از سرویس بلاگ اسپات استفاده کنید.
( برای استفاده از سرویس بلاگ اسپات به سایت www.blogger.com وارد شوید.)

بازدید کننده گرامی:چنانچه در داخل ایران هستید، از بخش دانلود در همین سایت نرم افزار گذر از ف ی ل ت ر را دانلود کنید تا در صورت ف ی ل ت ر شدن، همچنان امکان بازدید از این وبلاگ را داشته باشید.ضمناً نظر دهید و به قسمت بایگانی هم سر بزنید.قابل توجه هواداران جنبش ملی «ما هستیم»: با توجه به گسترش فعالیتهای این جنبش در سازمان دادن تجمعات و اعتصابات داخل کشور و نیز اطلاع رسانی به موقع در این زمینه، شبکه تلویزیونی کانال یک به عنوان نماینده و سخنگوی این جنبش، نیاز به کمکهای مالی و جذب اعضای جدید دارد، لذا هرچه سریعتر از طریق Pay pal ، پست، کارت اعتباری و یا... به یاری این جنبش بشتابید. روشهای مختلف تماس با کانال یک در سمت چپ همین وبلاگ آمده است.http://www.ch1.cc

FOLLOW US IN NEW ADDRESS - به آدرس جدید کوچ کردیم.

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://www.simorghe88.blogspot.com/


۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۰, پنجشنبه

بيشترين سهم كسري بودجه امسال براي معلمان/ آب پاکی بروی دست معلمان در سال پیش رو

وزير آموزش و پرورش، به بزرگ شدن بيش از اندازه آموزش و پرورش و نامتوازن بودن توزيع نيروي انساني در اين وزارتخانه اذعان كرد. به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌رضا علي‌احمدي در مراسم تجليل از 182 معلم نمونه كشوري که شب گذشته در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار شد، در توضيح نامتوازن بودن نيروي انساني در آموزش و پرورش گفت: در برخي مناطق آموزش و پرورش با کمبود نيرو مواجه هستيم، در حالي كه در برخي مناطق ديگر بيش از استانداردهاي لازم نيرو وجود دارد. وي همچنين در حالي كه بر لزوم صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري آموزش و پرورش تاكيد كرد، در ادامه برخي دلايل کوچک کردن ساختار آموزش و پرورش را برشمرد و گفت: کاهش هزينه حق‌التدريس‌ها يكي از راهكارهاي صرفه‌جويي در هزينه‌هاي جاري آموزش و پرورش است. همچنين هزينه‌هايي که اولويت ندارد، بايد از بدنه آموزش و پرورش حذف شود. وي با يادآوري اين كه 95 درصد از هزينه‌هاي آموزش و پرورش صرف حقوق و مزاياي پرسنل مي‌شود، تصريح كرد: صرف فقط پنج درصد هزينه براي امور کيفي آموزش و پرورش اصلا صحيح نيست. علي‌احمدي با اشاره به لزوم ارتقاي جايگاه و منزلت اجتماعي معلمان نيز گفت: نظام معلمي با اتکا به رتبه‌بندي معلمان و سلايق حرفه‌اي آن‌ها، مسير تکاملي خود را آغاز کرده است، ولي نبايد فراموش کنيم كه سطح آگاهي‌هاي عمومي و حرفه‌اي معلمان هم بايد افزايش يابد. وي همچنين چاره‌انديشي براي کسري بودجه مزمن آموزش و پرورش و سبک‌بال شدن آن را خاطرنشان كرد و با بيان اين که طي يک‌صد سال گذشته، آموزش و پرورش ما عمدتا به صورت دولتي اداره شده است که نتيجه آن را مي‌بينيم، افزود: بايد مکانيسم و امکاناتي که رقابت عادلانه بين واحدهاي آموزشي ايجاد مي‌کند را پيش روي خود قرار دهيم. وزير آموزش و پرورش در اين راستا کمک معلمان و مديراني که در عرصه تعليم و تربيت نقش‌آفرين بوده‌اند را خواستار شد و در ادامه، با اشاره به اجراي نظام هماهنگ پرداخت بر اساس قانون مديريت خدمات کشوري كه به گفته وي، بار مالي سنگيني بر دوش آموزش و پرورش مي‌گذارد، تصريح کرد: اين بار مالي سنگين در حاليست که بودجه امسال، 23 هزار ميليارد ريال کسري دارد و آموزش و پرورش نيز بيشترين سهم را از اين کسري برده است. وي پس از پرداختن به برخي مشكلات آموزش و پرورش، به برنامه وزارتخانه متبوعش براي ارائه تسهيلات به فرهنگيان از جمله تسهيلات مسكن اشاره كرد و با بيان اين كه موضوع مسکن فرهنگيان داراي ضوابط و شرايط مشابه با ديگر قشرهاي جامعه است، گفت: با اين حال، ما براي تسريع در امور مسکن و تحويل زمين‌هاي 99 ساله به واجدان شرايطي که نام‌نويسي کرده‌اند، از طريق وزارتخانه‌هاي تعاون و مسکن تلاش مي‌كنيم و در اعطاي يارانه مسکن نيز تا حد مقدور اقدام کرده‌ايم. علي‌احمدي همچنين با يادآوري مجدد اين اعتقاد خود كه «بسياري از کارهايي که آموزش و پرورش انجام مي‌دهد، وظيفه نهادهاي ديگر دولت است»، بيان كرد: بيش از 20 مورد از اقداماتي که هم‌اکنون آموزش و پرورش درگير آن است، از وظايف آموزش و پرورش نيست. وي با افزودن اين مطلب كه ما بايد ساختمان‌ها و مدارس خود را خودمان بسازيم، در حالي که هيچ سازمان و نهادي چنين مسووليتي بر عهده ندارد، در خاتمه سخنانش استفاده از ساز و کار مناسب براي بازنشستگي سنواتي، اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد و تشويق افراد مامور در اين وزارتخانه براي بازگشت به دستگاه‌هاي خود را از راهکارهاي کاهش نيروي انساني در آموزش و پرورش عنوان كرد. به گزارش خبرنگار ايسنا، در مراسم تجليل از معلمان نمونه كشوري، شماري از اين معلمان به نمايندگي از سايرين به طرح مشکلات فرهنگيان پرداختند و موضوع مسکن فرهنگيان، حق‌التدريس مدرسان مراکز تربيت معلم، حقوق، مزايا و سختي کار معلمان مراکز استثنايي، مشکلات طرح‌هاي اجرا شده و در دست اجراي مقطع ابتدايي و کلاس‌هاي چندپايه را براي وزير آموزش و پرورش مطرح كردند تا براي آن‌ها چاره‌انديشي شود. علي‌احمدي نيز در اين مراسم به 182 معلم نمونه، حواله خودرو پرايد هديه کرد. گفتني است، سال گذشته، معلمان نمونه کشوري علاوه بر حواله خودروي پرايد، دو فيش حج عمره براي خود و همسرانشان نيز دريافت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

تحریم انتخابات فرمایشی آری

تحریم انتخابات فرمایشی آری