FOLLOW US IN NEW ADDRESS- به آدرس جدید کوچ کردیم

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://simorghe88.blogspot.com/


به دلیل مسدود شدن این وبلاگ در ایران، از این پس فقط در آدرس زیر آپدیت می‌شویم

اطلاعیه کانال یک خطاب به وبلاگ نویسان و حامیان جنبش

به جای استفاده از سرویس بلاگفا از سرویس بلاگ اسپات استفاده کنید.
( برای استفاده از سرویس بلاگ اسپات به سایت www.blogger.com وارد شوید.)

بازدید کننده گرامی:چنانچه در داخل ایران هستید، از بخش دانلود در همین سایت نرم افزار گذر از ف ی ل ت ر را دانلود کنید تا در صورت ف ی ل ت ر شدن، همچنان امکان بازدید از این وبلاگ را داشته باشید.ضمناً نظر دهید و به قسمت بایگانی هم سر بزنید.قابل توجه هواداران جنبش ملی «ما هستیم»: با توجه به گسترش فعالیتهای این جنبش در سازمان دادن تجمعات و اعتصابات داخل کشور و نیز اطلاع رسانی به موقع در این زمینه، شبکه تلویزیونی کانال یک به عنوان نماینده و سخنگوی این جنبش، نیاز به کمکهای مالی و جذب اعضای جدید دارد، لذا هرچه سریعتر از طریق Pay pal ، پست، کارت اعتباری و یا... به یاری این جنبش بشتابید. روشهای مختلف تماس با کانال یک در سمت چپ همین وبلاگ آمده است.http://www.ch1.cc

FOLLOW US IN NEW ADDRESS - به آدرس جدید کوچ کردیم.

در آدرس جدید ما را دنبال کنید.
http://www.simorghe88.blogspot.com/


۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

در رسانه ها : ایران از نظر تعداد اعدام ها از چین پیشی گرفته است

لوموند در شمارۀ امروز خود مصاحبه ای با شیرین عبادی دارد. در این مصاحبه، برندۀ جایزۀ نوبل رقم بالای اعدام ها در ایران و فشارهائی را که علیه او و مدافعان حقوق بشر در ایران اعمال می شود، شرح می دهد و از نگرانی های خود در مورد محدودیت آزادی در ایران سخن می گوید.شیرین عبادی به سؤال های خبرنگار لوموند در مورد تهدیدهائی که متوجۀ سازمان مدافعان حقوق بشر و شخص وی است، پاسخ می دهد و مورد به مورد به بسته شدن مرکز، دستگیریها و تهدید ها و بسته شدن سایت و ای میل خود وی و عدم دسترسی به پرونده های خلاف حقوق بشر جاری، اشاره می کند. وی می گوید که این حرکات به قصد انصراف آنان از مبارزه و توقف فعالیت مرکزی که آخرین مرجع ایرانیان بود، انجام شده است.شیرین عبادی بیلان دوران ریاست جمهوری گذشته را با افزایش اعدام ها تصویر می کند. با این تأکید که رقم آنها از چین هم پیشی گرفته است. وی بخصوص بر تعداد بالای اعدام نوجوانان در عرض سه سال گذشته انگشت می گذارد و به اقدام خود و گروهی از شخصیت های ایرانی برای جلوگیری از این امر اشاره می کند و در این میان از مهدی کروبی، جعفر پناهی و رخشان بنی اعتماد نام می برد.در ادامۀ مصاحبه، شیرین عبادی به درخواست مصاحبه گر بیلانی نیز از وضعیت اجتماعی ایران ارائه می دهد و یادآوری می کند که در دوسال گذشته بیش از 100 زن به جرم شرکت در کمپین حقوق برابر زنان به دادگاه احضار و به جرم اخلال در امنیت کشور به زندان محکوم شدند. وی به اجرای حکم در مورد عالیه اقدام دوست و روناک صفارزاده و زینب بایزیدی اشاره می کند و در مورد زندانی شدن مدافعان حقوق بشر کرد، از محمد صدیق کبود وند و مسعود کردپور نام می برد. خانم عبادی در ادامه، تجاوز به حقوق شهروندی اقلیت های مذهبی و قومی را یاد آوری می کند و به دستگیری و زندانی شدن آنان اشاره دارد.شیرین عبادی در آخرین بخش مصاحبه به انتظارات خود از انتخابات آینده می پردازد.وی معتقد است حقوق بشر با حقوق شهروندی در آمیخته است و در همین رابطه، کنترل شورای نگهبان بر لیست کاندیدهای انتخاباتی و پذیرش تنها 4 نفر از بین آنان را مصداق نبودن شفافیت و آزادی می بیند. به نظر او احترام به انسانها جدا از عقاید آنان وظیفۀ دولت است، اصلی که در چهار سال گذشته نادیده گرفته شده و باعث شده تا دموکراسی به خوبی اجرا نشود.
پایگاه نظامی فرانسه در ابوظبی در مقابل تهدید ایراناومانیته با تیتر درشت، ایران را دلیل احداث پایگاه دریائی فرانسه، معرفی می کند و می نویسد: استقرار دائمی فرانسه در تنگۀ هرمز، این کشور را در خط مقدم استراژی آمریکا و در کنار واشنگتن قرار می دهد. به نظر می رسد که فرانسه مصمم است در زمینۀ نظامی نیز به یاری آمریکا که در حال حاضر در این ناحیۀ پرتنش پایگاه هایی دارد، بشتابد.به نظر نویسندۀ اومانیته، با احداث پایگاه فرانسه در 225 کیلومتری سواحل ایران، این برداشت القا میشود که سارکوزی می خواهد خود را برای یک درگیری به نظر وی، غیر قابل اجتناب با ایران آماده کند. درعین حال به اهمیت پاکستان، افغانستان و عراق هم در این محاسبات اشاره می شود.فیگارو نیز با اومانیته هم نظر است و خبرنگار این روزنامه ضمن آوردن نقل قول هائی ازمقامات فرانسه از جمله سارکوزی مبنی بر ارجحیت دادن به راه حل صلح آمیز، چشم انداز روشنی برای حل اختلاف با ایران نمی بیند و می افزاید، اگرچه گفته می شود این پایگاه نظامی به هدف کشور خاصی ساخته نمی شود ولی سخنان نزدیکان سارکوزی در کاخ الیزه نشان می دهد که فرانسه نمی تواند، نسبت به درگیری احتمالی اسرائیل با ایران بی تفاوت بماند.در حال حاضر که هنوز وضعیت به حد آخرین گزینه نرسیده است، به نظر نویسندۀ فیگارو، فرانسه مایلست در برقراری تعادل منطقه نقش بازی کند ولی داشتن پایگاه نظامی به این کشور اجازه می دهد که در همۀ عرصه ها، صلح آمیز و یا نظامی در پروندۀ هسته ای ایران وزنی داشته باشد.
منبع : راديو فرانسه

هیچ نظری موجود نیست:

تحریم انتخابات فرمایشی آری

تحریم انتخابات فرمایشی آری